Οι 5 παράγοντες επιτυχίας στο social media marketing

Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (social media) από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας τους μέχρι και σήμερα, δύο δεκαετίες αργότερα, αποτελούν ένα παγκόσμιο φαινόμενο που βρίσκεται σε διαδικασία συνεχούς εξέλιξης και ανάπτυξης.

Δισεκατομμύρια χρήστες καθημερινά αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους και περιηγούνται στα κοινωνικά μέσα, με τις επιχειρήσεις από την πλευρά τους να χτίζουν το ψηφιακό προφίλ τους σε ένα εγχείρημα να ιδρύσουν ένα άμεσο κανάλι επικοινωνίας με το κοινό.

Παρόλα αυτά έρευνες έχουν δείξει πως οι ενέργειες οι οποίες επιτελούνται στον εν λόγω χώρο στερούνται συγκεκριμένης στρατηγικής, με τα brands να αναζητούν διεξόδους για αποτελεσματικότερη εφαρμογή του Social Media Marketing. Προωθούν μηνύματα και παράγουν «περιεχόμενο» (βίντεο, εικόνες, άρθρα κ.λπ.) το οποίο συχνά αποτυγχάνει να τραβήξει την προσοχή του κοινού και να κερδίσει το ενδιαφέρον του.

Ποιο περιεχόμενο όμως είναι αυτό που θα επιτύχει στα παραπάνω; Αυτό είναι το ερώτημα στο οποίο θα απαντήσει η στρατηγική που θα σχεδιάσετε για να κατευθύνετε όλες τις επικοινωνιακές ενέργειες στο digital.

Περιεχόμενο

Κάθε επιχείρηση που θέλει να δημιουργήσει ένα online προφίλ το οποίο θα συμβάλλει αποδοτικά στην αναπτυξιακής της πορεία, θα πρέπει να γνωρίζει πως η οποιαδήποτε ενέργεια της μέσα στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί ένα είδος μηνύματος που «μιλάει» εκ μέρους της. Και αν το περιεχόμενο αυτού του μηνύματος δεν είναι ενδιαφέρον, χρηστικό και ελκυστικό, το κοινό είναι σαφές ότι θα το απορρίψει, γεγονός το οποίο κοστίζει χρόνο και ενδεχομένως και πόρους.

Αξιοποιείστε τη δύναμη της εικόνας για να τραβήξετε το ενδιαφέρον του κοινού σας χωρίς να το υπερφορτώνετε με πληροφορίες, δίνοντας παράλληλα με τα μηνύματά σας το κίνητρο να επικοινωνήσουν μαζί σας, να επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας και ούτω καθεξής. Αυτό που αναζητεί ο κόσμος είναι λύσεις στις ανάγκες του. Κάντε λοιπόν το δικό σας brand να δώσει αυτές τις απαντήσεις.

Πλαίσιο πλατφόρμας

Κάθε πλατφόρμα που επιλέγετε να προβάλλετε το brand σας έχει μια διαφορετική «ψυχολογία». Εάν κάποια δημοσίευση έχει επιτυχία στο Facebook, δεν σημαίνει ότι θα έχει απαραίτητα και στο Instagram. Στο δεύτερο ο χρήστης είναι συνηθισμένος στο να βλέπει φωτογραφίες και βίντεο από την καθημερινότητα άλλων χρηστών, ώστε όταν δει κάποιο διαφημιστικό banner να μην αντιδράσει το ίδιο θετικά σε σχέση με κάποια άλλη πλατφόρμα.

Budget

Τα social media είναι η νέα «τηλεόραση». Αν δεν πληρώσεις δεν θα προβληθείς στον βαθμό που προσδοκούσες. Στην περίπτωση του Facebook η οργανική απήχηση, το σύνολο δηλαδή των χρηστών όπου θα εμφανιστούν οι δημοσιεύσεις σας χωρίς πληρωμή για προώθηση, έχει πέσει χαμηλότερα του 10%.

Και τι σημαίνει αυτό; Ότι εάν η σελίδα σας έχει 1000 ακόλουθους (Likes) οι δημοσιεύσεις σας δεν θα εμφανίζονται σε όλους, όσο ελκυστικό ή ενδιαφέρον είναι το περιεχόμενό τους, αλλά και όσες και αν είναι οι κοινοποιήσεις που λαμβάνουν.

Αυτό συμβαίνει καθώς το Facebook χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που περιορίζει την εμφάνιση «άσχετου» περιεχομένου στους χρήστες, προκειμένου να μην επηρεαστεί η εμπειρία της περιήγησης σε αυτό.

Στόχευση στο κατάλληλο κοινό

Στο ίντερνετ σήμερα είναι σημαντικό όταν θέλεις να προωθήσεις ένα διαφημιστικό μήνυμα στο ευρύ κοινό, να στοχεύεις στους υποψήφιους πελάτες που είναι πιθανότερο να ενδιαφέρονται για την αξία που προσφέρεις.

Λαμβάνοντας μάλιστα υπόψη και την περίπτωση με τον αλγόριθμο του Facebook, είναι πολύ πιο πιθανό το μήνυμά σας να έχει περισσότερη απήχηση και καλύτερα αποτελέσματα όταν αυτό προβάλλεται στο κατάλληλο κοινό.

Έχετε την δυνατότητα να στοχεύσετε στους αποδέκτες σας με βάση την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα, τον τόπο διαμονής, την εργασία, τις σπουδές τους κ.λπ. Αξιοποιήστε την για να έχετε καλύτερες επιδόσεις.

Χρόνος δημοσίευσης

Ο χρόνος στον οποίο θα προωθήσετε μια δημοσίευση στο κοινό σας είναι σημαντικό να είναι συγκεκριμένος. Αποφύγετε να αναρτήσετε μια καλοκαιρινή φωτογραφία σε μια βροχερή μέρα ή ένα πρωινό γεύμα σε βραδινές ώρες. Συμβουλευτείτε επίσης τα στατιστικά στοιχεία που προσφέρει η εκάστοτε πλατφόρμα για να βρείτε τις ώρες που οι δημοσιεύσεις σας έχουν τη μεγαλύτερη απήχηση.

Μην ξεχνάτε πως με όλες τις πληροφορίες που διανέμονται καθημερινά στο διαδίκτυο, έχετε στη διάθεσή σας ελάχιστα δευτερόλεπτα για να κάνετε τον χρήστη να ασχοληθεί με την ανάρτησή σας. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση προ μερικών ετών του εκτελεστικού προέδρου της Google Eric Schmidt: «Κάθε δύο μέρες παράγουμε τόσο ψηφιακό περιεχόμενο, όσο η ανθρωπότητα δημιούργησε από καταβολής κόσμου μέχρι το 2003».

Posted on Φεβρουάριος 15, 2017 in Social Media

Share the Story

About the Author

Ο Παναγιώτης Γαρουφαλίδης είναι ο Content Manager της Ristart. Ασχολείται με τη συγγραφή και επιμέλεια περιεχομένου των brands.

Response (1)

  1. […] μια αποτελεσματική παρουσία στα social media βασίζεται σε ένα πλάνο που απαντά σε ερωτήματα όπως: […]

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

Back to Top