Brand Strategy και customer experience οι προτεραιότητες των εταιριών

Αναμφισβήτητα τα digital marketing, social media, seo, sem, content marketing και τα νέα εργαλεία της τεχνολογίας μονοπωλούν τις συζητήσεις μικρών και μεγάλων εταιριών. Υπάρχει ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρίες θα καταφέρουν να τοποθετηθούν στο ψηφιακό περιβάλλον που κερδίζει ολοένα και περισσότερους ανθρώπους όλων των ηλικιών.

Καθόλου άδικο διότι το διαδίκτυο και η τεχνολογία είναι μέρος της καθημερινότητας όλων μας, ασκεί τρομακτική επίδραση στην αγοραστική συμπεριφορά των πελατών, αλλάζει τις σχέσεις μεταξύ εταιριών και κοινού ενώ διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο στην αγορά. Ωστόσο το σημαντικότερο απ΄ολα είναι ότι αλλάζει τον τρόπο επικοινωνίας των ανθρώπων και όπως έχει δείξει η ιστορία, κάθε φορά που αλλάζουμε τον τρόπο επικοινωνίας αλλάζει η κοινωνία. Τίποτα περισσότερο από αυτό που βιώνουμε σήμερα.

Ο Steve Jobs είχε αναφέρει σε μια από τις ομιλίες του ότι εφόσον το περιβάλλον που δραστηριοποιούμαστε κατακλύζεται από χιλιάδες μηνύματα, δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες να εξηγήσουμε στο κοινό μας ποιο είμαστε και τι κάνουμε. Για τον λόγο αυτό οφείλουμε να είμαστε ξεκάθαροι γι’ αυτά που θέλουμε να γνωρίζουν οι άλλοι για εμάς. Συνεπώς, η σχεδίαση του brand strategy είναι πολύ σημαντική στις μέρες μας.

Τι σημαίνει brand strategy
Η στρατηγική του brand είναι το πλάνο που σχεδιάζουμε για την επιτυχημένη ανάπτυξη ενός brand και την επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί. Πρόκειται για μια διαδικασία κατά την οποία αναλύουμε τα στοιχεία που δομούν το brand DNA, δηλαδή τα βασικότερα στοιχεία του brand και καθορίζουμε τι είναι, τι ακριβώς κάνει, τι εκπροσωπεί, πια είναι η νέα πρόταση αξίας που φέρνει στην αγορά και το πιο σημαντικό απ’ όλα καθορίζουμε το στοιχείο διαφοροποίησης. Νέο brand στην αγορά δίχως διαφοροποίηση είναι “ένα ακόμα προϊόν σαν τα άλλα”.

Γιατί το brand strategy είναι προτεραιότητα
Όπως ανέφερα στην αρχή του άρθρου μου η αγορά κατακλύζεται από μηνύματα, περιεχόμενο, διαφημιστικά banners, συζητήσεις, videos, κανάλια, πλατφόρμες και ως αποτέλεσμα τα μάτια του τελικού δέκτη που είναι ο πελάτης δέχονται περισσότερα από 1700 μηνύματα την ημέρα. Για πιο λόγο να ξεχωρίσει, ακούσει, προσέξει και στη συνέχεια αγοράσει από εσάς;

Ο μόνος λόγος είναι διότι κάνοντας αρχικά τον απαραίτητο στρατηγικό σχεδιασμός γνωρίζετε αρχικά την αγοραστική συμπεριφορά του κοινού σας και τον τρόπο με τον οποίο θα διαφοροποιήσετε και στη συνέχεια θα τοποθετήσετε το brand σας στο μυαλό των πελατών έτσι ώστε να μην μοιάζει με κανένα άλλο. Μειώνετε το ρίσκο της αποτυχίας και αποφεύγετε τις μεγάλες επενδύσεις σε μάρκετινγκ και διαφήμιση για να μπορέσετε να κερδίσετε την προσοχή του κοινού σας.

Γιατί το customer experience είναι προτεραιότητα
Κάθε brand είναι και μια υπόσχεση για μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία προς τον πελάτη. Αυτό που θα πρέπει να σχεδιάσετε είναι το brand experience και με απλά λόγια η εμπειρία που θα αποκομίζει ο πελάτης σε κάθε σημείο επαφής και αλληλεπίδρασης με το brand σας.

Ποια είναι τα πιθανά σημεία επαφής του πελάτη με το brand; Ιστοσελίδα, packaging, κατάστημα, τηλεφωνικό κέντρο, πωλητές, Facebook, newsletter, καμπάνιες, γραμματεία, έντυπα και ότι άλλο φέρνει το brand σε επικοινωνία με τον πελάτη. Όλα αυτά μαζί διαμορφώνουν μια εμπειρία και όσο καλύτερα την έχετε σχεδιάσει τόσο καλύτερη θα είναι η εικόνα και τα συναισθήματα που βιώσουν νυν και υποψήφιοι πελάτες.

Δείτε το προϊόν σας σαν μια εμπειρία προς τους ανθρώπους. Γράψτε σε ένα χαρτί τι θέλετε να νιώθουν, να σκέφτονται, να γνωρίζουν και να θυμούνται για εσάς. Μην πουλάτε προϊόντα γιατί αυτό κάνουν όλοι. Προσφέρετε εμπειρίες στους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή με τον brand σας.

Δεν χρειάζεται να έχετε ιδιαίτερες γνώσεις απλά πρέπει να θυμηθείτε για άλλη μια φορά ότι αυτοί που αγοράζουν από εσάς είναι άνθρωποι με μυαλό, συναισθήματα, σκέψεις, ανάγκες και θέλω.

Posted on Φεβρουάριος 15, 2017 in Branding, Strategy

Share the Story

About the Author

Ο Ιωάννης Οφάκογλου είναι ιδρυτής της Ristart και σχεδιάζει στρατηγικές ανάπτυξης για μικρές και μεγάλες εταιρίες. Συμμετέχει σε συνέδρια και ημερίδες ως ομιλητής ενώ παράλληλα είναι εισηγητής στην ΕΕΔΕ σε θέματα μάρκετινγκ.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

Back to Top