Social Media Marketing: Το «κακό» περιεχόμενο κοστίζει χρόνο και χρήμα

Social Media Marketing: Το «κακό» περιεχόμενο κοστίζει χρόνο και χρήμα

Χαμένος χρόνος, σπατάλη πόρων και αρνητικό feedback από το κοινό είναι το αποτέλεσμα κάθε επικοινωνιακής καμπάνιας που υλοποιείται σήμερα σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (social media), η οποία επενδύει στο «χαμηλής ποιότητας» περιεχόμενο, όπως μηνύματα δίχως στόχευση και οπτικοακουστικό υλικό κακής αισθητικής.

Τη διαπίστωση αυτή κάνει μια ανάλυση που πραγματοποίησε πρόσφατα η εταιρία Social Bakers σε δείγμα 400.000 αναρτήσεων στο Facebook από εταιρικές σελίδες προκειμένου να εντοπίσει τις καλύτερες πρακτικές στο social media marketing.

Οι αναλυτές εξέτασαν το κόστος που είχε για τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις η προώθηση αναρτήσεων, οι οποίες δεν στόχευαν σε συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό, δεν επένδυαν σε ελκυστικό περιεχόμενο, ενώ μάλιστα γίνονταν μόνο για να διατηρηθεί η επαφή με τους «followers» χωρίς να παρέχεται ουσιαστική αξία.

Τα συμπεράσματα ήταν τα εξής:

– Οι διαφημίσεις με πολύ χαμηλό «relevance score», το κατά πόσο δηλαδή είναι σχετικό με τους χρήστες το περιεχόμενο που επικοινωνεί η εκάστοτε σελίδα, είχανε 40 φορές υψηλότερο κόστος ανά κλικ (ένας από τους τρόπους χρέωσης)! Αυτό συμβαίνει καθώς το Facebook χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο που περιορίζει την εμφάνιση «άσχετου» περιεχομένου στους χρήστες, προκειμένου να μην επηρεαστεί η εμπειρία της περιήγησης σε αυτό.

Ad Relevance Cost

– Αντιθέτως το ποιοτικό περιεχόμενο, ήτοι ενδιαφέροντα και χρήσιμα μηνύματα, σήμαινε 50% χαμηλότερο κόστος ανά κλικ στις διαφημιζόμενες αναρτήσεις και 20% λιγότερο κόστος ανά εμφάνιση (όταν δηλαδή ο διαφημιζόμενος επιλέγει να χρεωθεί ανά εμφάνιση σε κάθε χρήστη).

Quality Content

– Διαπιστώθηκε επίσης 2,3 φορές μεγαλύτερα ποσοστά αλληλεπίδρασης με το κοινό, οι αναρτήσεις έγιναν 7 φορές πιο viral, ενώ έλαβαν και κατά 4 φορές λιγότερο αρνητικό feedback.

Selective Brands

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω οι επιχειρήσεις έγιναν περισσότερο επιλεκτικές ως προς το περιεχόμενο των μηνυμάτων τους, διαπιστώνοντας μια άνοδο τα τελευταία δύο τρίμηνα του 2016 στο σύνολο των αλληλεπιδράσεων με το κοινό τους, φτάνοντας κατ’ επέκταση πιο κοντά στον στόχο της αύξησης των πωλήσεων.

Το κεντρικό μήνυμα είναι σαφές: Το κακής ποιότητας περιεχόμενο στα social media κοστίζει χρόνο και χρήματα για τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις, οδηγώντας παράλληλα σε αρνητικό feedback. Το χρήσιμο περιεχόμενο και η στόχευσή του στο κοινό που θα μπορούσε να ενδιαφέρεται μπορεί αντιθέτως να αποδώσει τα προσδοκώμενα.

Σχεδιάστε λοιπόν την επόμενή σας καμπάνια στοχεύοντας πάντα στο να δώσετε απαντήσεις στο κοινό σας και στις ανάγκες του και όχι αποκλειστικά και μόνο για να δώσετε το παρόν.

Posted on Ιανουάριος 31, 2017 in Content, Social Media, Strategy

Share the Story

About the Author

Response (1)

  1. […] Κάθε επιχείρηση που θέλει να δημιουργήσει ένα online προφίλ το οποίο θα συβάλλει αποδοτικά στην αναπτυξιακής της πορεία, θα πρέπει να γνωρίζει πως η οποιαδήποτε ενέργεια της μέσα στα κοινωνικά δίκτυα αποτελεί ένα είδος μηνύματος που «μιλάει» εκ μέρους της. Και αν το περιεχόμενο αυτού του μηνύματος δεν είναι ενδιαφέρον, χρηστικό και ελκυστικό, το κοινό είναι σαφές ότι θα το απορρίψει, γεγονός το οποίο κοστίζει χρόνο και ενδεχομένως και πόρους. […]

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

Back to Top