Οδηγός για να χτίσετε μια πανίσχυρη στρατηγική στο digital marketing

Το ψηφιακό περιβάλλον έχει μετατραπεί στο πιο ισχυρό πεδίο παρουσίας, γνωστοποίησης και ανάπτυξης των εταιριών. Το κοινό έχει μεταφέρει το ενδιαφέρον του στο διαδίκτυο όπου επικοινωνεί, αναζητεί, αξιολογεί, αγοράζει ή απορρίπτει προϊόντα και υπηρεσίες. Συνεπώς η στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ έχει γίνει απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε στα τμήματα μάρκετινγκ των εταιριών.

Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε έναν οδηγό που περιλαμβάνει τους βασικότερους πυλώνες για να χτίσετε μια δομημένη και επιτυχημένη στρατηγική. Θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε την προβολή της εταιρίας στο διαδίκτυο και σε περίπτωση που ήδη δραστηριοποιείστε, θα ανακαλύψετε τα πιθανά σημεία βελτίωσης.

Τι σημαίνει στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ;
Σε περίπτωση που δεν γνωρίζετε τι περιλαμβάνει η στρατηγική θα ήταν καλό να δούμε τον ορισμό. Η στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ, στην διεθνή ορολογία digital marketing strategy είναι ο τρόπος με τον οποίο μια επιχείρηση μπορεί να επιτύχει τους επιχειρηματικούς της στόχους χρησιμοποιώντας τα ψηφιακά κανάλια, τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και φυσικά πολύ μεγάλες δόσεις δημιουργικότητας για την παραγωγή περιεχομένου.

Η στρατηγική θέτει σαφείς στόχους για την εταιρία, συντελεί στην αναγνώριση των αναγκών και συμπεριφορών που έχουν οι πελάτες, τα κανάλια που χρησιμοποιούν και το είδος του περιεχομένου που θα πρέπει να παραχθεί από την εταιρία για να κερδίσει την προσοχή του κόσμου. Με απλά λόγια θα σας βοηθήσει να απαντήσετε σε ερωτήσεις όπως γιατί κάνετε ό,τι κάνετε, πότε πρέπει να το κάνετε, που, σε ποιους και με ποιον τρόπο.

Πώς θα χτίσετε μια επιτυχημένη στρατηγική στο ψηφιακό περιβάλλον
Η ενασχόλησή και η μακροχρόνια εμπειρία μας στην σχεδίαση και υλοποίηση στρατηγικών για εταιρίες και προϊόντα μας οδήγησε στο να αναγνωρίσουμε τα σημαντικότερα στάδια για την σχεδίαση της στρατηγικής στο digital marketing:

Αναγνωρίστε το σημείο που βρίσκεστε
Τα πράγματα στην αγορά αλλάζουν καθημερινά και εσείς οφείλετε να ανασκουμπωθείτε και να δείτε τις δυνάμεις σας μα πρώτα απ’ όλα να ανακαλύψετε σε ποιες πλατφόρμες βρίσκονται νυν και δυνητικοί πελάτες σας. Δείτε τις υποδομές και τις γνώσεις που έχετε ενδοεταιρικά για να μπορέσετε να υλοποιήσετε μια στρατηγική στο διαδίκτυο. Αν δεν έχετε γνώσεις ζητήστε την βοήθεια μιας εταιρίας μάρκετινγκ. Παρακολουθήστε τους ανταγωνιστές σας, όχι όμως για να κάνετε τα ίδια αλλά για να επικεντρωθείτε σε τακτικές που θα σας φέρουν μπροστά και θα σας διαφοροποιήσουν.

Καθορίστε τον ρόλο του digital στην επιχείρησή σας
Μπορεί να είδατε μια ενέργεια από ανταγωνιστές ή άλλες εταιρίες αλλά δεν σημαίνει ότι επειδή πέτυχε σε μια εταιρία θα πετύχει και σε εσάς. Δείτε με ποιον τρόπο θα προσφέρετε μια νέα αξία στην αγορά με τις ενέργειες που θα κάνετε στο digital έτσι ώστε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό και το κοινό να δει κάτι καινούριο, δημιουργικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Αρθρογραφία, διαφήμιση, emails, banners, videos, SEO (search engine optimization), Google search ή πληρωμένη αρθρογραφία σε portals είναι μερικά από τα εφόδια που σας δίνει το διαδίκτυο. Αλλά για να πετύχει θα πρέπει να ευθυγραμμίσετε τους στόχους της εταιρίας σας με τις ενέργειες στο digital marketing.

Αναλύστε το κοινό σας
Που απευθύνεστε και με ποιον τρόπο αρέσει στο κοινό σας να επικοινωνεί και να αλληλεπιδρά; Ποιοι είναι οι στόχοι τους και πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε να τους πετύχουν; Τι προσδοκίες έχουν από εσάς και πώς μπορείτε να τους ενθουσιάσετε με τις ενέργειες σας προσφέροντας το απροσδόκητο; Είναι ερωτήματα που θα σας βοηθήσουν να σκιαγραφήσετε το κοινό σας και στη συνέχεια να επικοινωνήσετε τα οφέλη που φέρνετε στην αγορά.

Το multi-channel είναι μονόδρομος
Multi-channel σημαίνει πολυκαναλικό, δηλαδή παραγωγή περιεχομένου σε πολλά ψηφιακά κανάλια ταυτόχρονα. Αν θέλετε να δηλώσετε βροντερό παρόν ένα κανάλι δεν είναι αρκετό για να βελτιώσετε την εικόνα της εταιρίας σας στο διαδίκτυο. Όσο περισσότερα σημεία επαφής αποκτάτε με το κοινό τόσο γίνεστε πιο αναγνωρίσιμοι και οικείοι στα μάτια των υποψήφιων πελατών σας. Εσείς μαθέτε καλύτερα τους πελάτες σας και αυτοί νιώθουν ότι γίνονται κομμάτι της εταιρίας σας. Βέβαια δεν σημαίνει ότι το πολύ είναι και καλό. Το multi-channel έχει ουσία όταν έχετε το κατάλληλο περιεχόμενο για κάθε κανάλι επικοινωνίας, όπως για παράδειγμα άρθρα στο blog σας, φωτογραφικό υλικό ή videos για το instagram, newsletters με ουσιαστική πληροφόρηση για τους αποδέκτες κ.α.

Δώστε πληροφορίες και ενδιαφέρον περιεχόμενο
Μην φοβάστε να μοιραστείτε δείγματα της γνώσης σας. Αν ο κόσμος εντυπωσιαστεί με αυτό που λέτε θα εντυπωσιαστεί και με αυτό που θα του πουλήσετε στη συνέχεια. Παράγετε ποιοτικό, πρωτότυπο και αξιόλογο περιεχόμενο διότι μόνο έτσι θα προσφέρετε αξία στο κοινό σας. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι σχετικό με τις προσδοκίες των πελατών σας.

Δημιουργήστε ένα πλάνο για την εκτέλεση της στρατηγικής
Εφόσον έχετε φτάσει στο σημείο που ξέρετε τι θα κάνετε, που θα το κάνετε, γιατί, σε ποιους και με ποιον τρόπο, τώρα οφείλετε να θέσετε προτεραιότητες στις δράσεις σας. Μην περιμένετε να γίνουν όλα τέλεια για να ξεκινήσετε διότι πρώτον θα χάσετε πολύτιμο χρόνο και ευκαιρίες και δεύτερον το μάρκετινγκ σήμερα είναι live. Όλα τρέχουν πολύ γρήγορα και εσείς θα πρέπει να είστε έτοιμοι σε κάθε νέα πρόκληση.

Ξεκινήστε την ψηφιακή μεταμόρφωση της εταιρίας σας
Το digital δεν είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι της εταιρικής στρατηγικής αλλά ένα νέο πεδίο δράσης για την γνωστοποίηση της εταιρίας, ενδυνάμωση του brand, εύρεση νέου πελατολογίου, ενίσχυση των σχέσεων με τους πελάτες, τοποθέτησης του brand στην αγορά και σαφέστατα διαφοροποίησης σας. Προσπαθήστε να συνδέσετε το digital με τα υπόλοιπα τμήματα της εταιρίας έτσι ώστε να προσφέρετε μια κοινή εμπειρία στο κοινό σας.

Ελπίζουμε να σας φάνηκε χρήσιμος ο οδηγός για τα πρώτα βήματα στο ψηφιακό περιβάλλον και αυτό που θέλουμε να έχετε στο μυαλό σας είναι ότι όλες οι στρατηγικές, πρακτικές, τακτικές και ενέργειες έχουν ένα σκοπό: Να παρέχουν στο κοινό σας μοναδικές και αξέχαστες εμπειρίες έτσι ώστε να τους μετατρέψετε σε «συνήγορους» της εταιρίας που θα μιλούν στην αγορά για εσάς. Όσο περισσότεροι μιλούν για εσάς τόσο λιγότερο budget θα διαθέτετε για διαφήμιση και μάρκετινγκ.

Καλή επιτυχία!

Posted on Φεβρουάριος 10, 2017 in Marketing, Social Media, Strategy

Share the Story

About the Author

Ο Ιωάννης Οφάκογλου είναι ιδρυτής της Ristart και σχεδιάζει στρατηγικές ανάπτυξης για μικρές και μεγάλες εταιρίες. Συμμετέχει σε συνέδρια και ημερίδες ως ομιλητής ενώ παράλληλα είναι εισηγητής στην ΕΕΔΕ σε θέματα μάρκετινγκ.

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

Back to Top