fbpx
SHARE
Από Παναγιώτης Γαρουφαλίδης
Αρθρογραφία
20.03.2018

Το marketing στο Facebook δεν είναι αυτό που νομίζετε

Το Facebook σήμερα αποτελεί τη μεγαλύτερη online πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης με ενεργούς χρήστες που ξεπερνούν τα 1,71 δισεκατομμύρια παγκοσμίως, καθώς και ένα από τα σημαντικότερα κανάλια επικοινωνίας ανάμεσα στις επιχειρήσεις και το ευρύ κοινό.

Οι εταιρίες από τους περισσότερους κλάδους έχουν συνειδητοποιήσει τις δυνατότητες που προσφέρονται, γεγονός που επιβεβαιώνει η μεγάλη προσέλευση που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια. Περισσότερες από 60 εκατομμύρια εταιρίες σήμερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση του Facebook, δηλώνουν παρόν στο κοινωνικό δίκτυο, σε ένα σύνολο το οποίο αυξήθηκε κατά 33% σε σχέση με το 2015.

Πολλές επιχειρήσεις όμως, όπως δείχνει η εμπειρία μας, δεν γνωρίζουν ότι το Facebook δεν είναι πλέον το δωρεάν μέσο διαφήμισης που ενδεχομένως ίσχυε παλαιότερα. Η εταιρεία του Mark Zuckerberg έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διανέμεται στο κοινό το περιεχόμενο που δημοσιεύει ο οποιοδήποτε χρήστης (είτε πρόσωπο είτε σελίδα). Προκειμένου να γίνει περισσότερο ελκυστική στους χρήστες η ροή ανακοινώσεων εμφανίζει επί το πλείστον αναρτήσεις, οι οποίες είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρουν το άτομο. Γι’ αυτό και οι διαχειριστές σελίδων μπορεί να παρατηρήσουν ότι οι δημοσιεύσεις τους δεν έχουν τον ίδιο αριθμό απήχησης με εκείνον των ακολούθων τους, το οποίο σημαίνει ότι το περιεχόμενό τους δεν εμφανίζεται σε όλο το κοινό τους.

Τι μπορείτε να κάνετε

Κάθε λεπτό που περνάει στο Facebook αναρτώνται περισσότερες από 293.000 δημοσιεύσεις, γίνονται περίπου 510 σχολιασμοί κοινοποιήσεων και δημοσιεύονται σχεδόν 136.000 φωτογραφίες. Αυτό σημαίνει ότι η κοινότητα στην οποία απευθύνεστε πιθανότατα «βομβαρδίζεται» από μηνύματα, φωτογραφίες, βίντεο ή οτιδήποτε άλλο περιεχόμενο, οπότε θα πρέπει η δική σας δημοσίευση να ξεχωρίζει από το σύνολο.

Φροντίστε ώστε η φωτογραφία που θα αναρτήσετε, ο τίτλος που θα χρησιμοποιήσετε και το σχόλιο που θα γράψετε, να απαντούν σε αυτά που αναζητεί το κοινό σας. Θυμηθείτε ότι ο μέσος χρόνος χρήσης του Facebook ανά χρήστη υπολογίζεται σε περίπου 20 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι ενδεχομένως δεν έχετε αρκετό χρόνο, γι’ αυτό η ανάρτησή σας δεν θα πρέπει να «πλατιάζει».

Εφόσον η δημοσίευσή σας θεωρείται «ελκυστική» για τους χρήστες και το οπτικό υλικό που χρησιμοποιείτε συμμορφώνεται με τους κανονισμούς τους Facebook (σε σχέση με το σύνολο του κειμένου που αναγράφεται στην εικόνα σας), μπορείτε τότε να προωθήσετε επί πληρωμής την ανάρτησή σας ώστε να την δει όλο το κοινό που ακολουθεί τη σελίδα σας. Μπορείτε επίσης να στοχεύσετε και σε άτομα που δεν την ακολουθούν με βάση την  τοποθεσία, την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα κ.ά.

Ακόμη και αν η πολιτική αυτή που ακολουθεί το Facebook σε σχέση με το ποσοστό απήχησης των αναρτήσεων σας δυσαρεστεί, μην παραβλέψετε τις δυνατότητες που σας να προσεγγίσετε το κοινό σας. Μια σωστά σχεδιασμένη στρατηγική επικοινωνίας μπορεί να αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

SHARE