Τα τελευταία χρόνια η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και της επικοινωνίας συνέβαλλε καταλυτικά στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες επιλέγουν να προωθήσουν προϊόντα και υπηρεσίες, όσο και στον τρόπο με τον οποίο οι καταναλώτες αποφασίζουν για το πως θα κάνουν τις αγορές τους.
Σήμερα όσοι επιχειρηματίες και στελέχη εταιριών επιλέγουν να ενημερώνονται για τις τάσεις του marketing και της αγοράς, γνωρίζουν πως το digital κομμάτι και η χρήση της τεχνολογίας αποτελεί βασικό πλέον εργαλείο για μία επιτυχημένη στρατηγική ανάπτυξης.
Μία καινούργια τεχνολογία που υπόσχεται να αλλάξει τα δεδομένα στο “παραδοσιακό” digital marketing, ακούει στο όνομα Augmented Reality (AR) ή ελληνιστί επαυξημένη πραγματικότητα. Όχι, δεν είναι το γνωστό Virtual Reality το οποίο έχει ως σκοπό να σε μεταφέρει σε ένα διαφορετικό περιβάλλον. Η ειδοποιός διαφορά τους είναι πως το Augmented Reality παίρνει το ήδη υπάρχων περιβάλλον και το εμπλουτίζει με μια πληθώρα πληροφοριών, εικόνων και προσώπων, όλα σχεδιασμένα απο ένα ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Η χρήση της AR τεχνολογίας με την κάμερα του κινητού, σε συνδυασμό με το GPS και το Internet, αφήνει χώρο για τη δημιουργία πολλών καινοτόμων ιδεών. Ήδη πολλά marketing agencies, εταιρίες και brands έχουν στρέψει την προσοχή τους πάνω σε αυτή τη νέα τεχνολογία, η οποία θα διαμορφώσει το smartphone engagement των πελατών με τα brands.
Οι προβλέψεις της αγοράς αναφέρουν πως μέσα στα επόμενα 5 χρόνια το AR θα αγγίξει σχέδον διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με το Virtual Reality, διότι οι δυνατότητες του είναι άπειρες και για αυτό το λόγο οι πρωτοπόρες εταιρείες ερευνούν, επενδύουν και καινοτομούν για την ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή.
Η τεχνολογία AR βρίσκεται ήδη δίπλα μας και ίσως πολλοί θα έχετε ακούσει για το Google Glass, το οποίο προβάλλει επιπρόσθετες πληροφορίες για τα στοιχεία επάνω στα οποία στρέφουμε το οπτικό τους πεδίο. Και επειδή η τέχνη μιμείται την ζωή και πολλές φορές προβλέπει, ένα πολυ καλό παράδειγμα του Augmented Reality ήταν η όραση του Terminator στην ομώνυμη ταινία, η οποία πρόσφερε σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για οτιδήποτε παρατηρούσε.
Επίσης, είναι πολύ πιθανό να έχετε ήδη χρησιμοποιήσει κάποια εφαρμογή AR καθότι κυκλοφορούν αρκετές. Εφαρμογές όπως το IKEA PLACE APP ή το AR STUDIO, ακόμα και το παιχνίδι POKEMON GO που είχε μεγάλη επιτυχια, στηρίζονται στην τεχνολογία AR.
H Google ήδη έχει δρομολογήσει τη βελτιώση του Google Glass ενώ η IKEA με το PLACE app, όπως προαναφέραμε, ήδη έχει εντάξει το AR αλλάζοντας ριζικά την εμπειρία του πελάτη κατα την επιλογή της αγοράς του. Η εταιρεία Daqri σχεδιάζει ενά κράνος για τεχνικούς σε βιομηχανίες που θα παρέχει στον χρήστη, μέσω της διαφανούς οθόνης του κράνους, πληροφορίες και οδηγίες ή ενημέρωση για τυχόν βλάβη, ενώ αντίστοιχες εφαρμογές δύναται να χρησιμοποιηθούν και στον χώρο της ιατρικής.
Στο μεταξύ αναμένεται με ανυπομονησία απο την Microsoft το HoloLens «ο πιο προηγμένος υπολογιστής ολογραφικής τεχνολογίας στον κόσμο», που θα επιτρέπει στον χρήστη να έρχεται σε επαφή με ολογράμματα στο περιβάλλον που βρίσκεται, προσφέροντας έτσι μια μοναδική εμπειρία.
Συνοψίζοντας, βλέπουμε άπειρες δυνατότητες από το Augmented Reality με προοπτικές εξέλιξης που το καθιστούν αναγκαίο εργαλείο για κάθε marketer ή επιχείρηση που επιθυμεί να παραμείνει ανταγωνιστικός στην αγορά.