Ο Peter Drucker είχε αναφέρει ότι ο σκοπός των επιχειρήσεων είναι να δημιουργούν συνεχώς νέους πελάτες και να τους διατηρούν. Αρκετά “σκληρό” και συντηρητικό για την σημερινή human-oriented εποχή αλλά δεν παύει να είναι μέρος της πραγματικότητας. Μπορεί το χρήμα να μην είναι σκοπός αλλά παραμένει η βασική πηγή οξυγόνου για των επιχειρήσεων.
Ωστόσο, υπάρχει κάτι που προηγείται της δημιουργίας μιας εταιρίας που θέλει να αναπτυχθεί κερδίζοντας μερίδιο της αγοράς. Αυτό το κάτι ονομάζεται διαφοροποίηση.
Σκεφτείτε πολύ γρήγορα τα ισχυρότερα brands σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο. Για παράδειγμα η Google δημιουργήθηκε για να οργανώσει τις πληροφορίες και να μας παρέχει ακριβώς αυτό που ψάχνουμε. Δεν θα διαφωνήσετε μαζί μου αν πω ότι το κάνει τέλεια! Η Apple συνδυάζει τεχνολογία, λειτουργικότητα και design για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία στους πελάτες της. Κατάφερε να έχει το πιο πιστό κοινό στον κόσμο. Η Facebook ήρθε για να συνδέσει τους ανθρώπους και να τους δώσει τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν. Η Skroutz μας δίνει τη δυνατότητα να επιλέξουμε το καταλληλότερο προϊόν, στην χαμηλότερη τιμή της αγοράς.
Αυτές οι εταιρίες που ξεκίνησαν από ένα γκαράζ και έγιναν κολοσσοί αλλά και άλλες μικρότερου βεληνεκούς, κέρδισαν μια θέση στην αγορά επειδή ήρθαν να προσφέρουν στους ανθρώπους μια υπηρεσία ή ένα προϊόν με διαφορετικό τρόπο ή διαφοροποίησαν τους κανόνες της αγοράς. Οι ηγέτες των εταιριών είχαν όραμα και ονειρεύτηκαν να δημιουργήσουν “κάτι άλλο” μακριά από τις νόρμες της αγοράς, μια διαφοροποιημένη εταιρία και το πέτυχαν.
Πιστέψτε με όλα ξεκινούν από την διαφοροποίηση και θα σας το πω πολύ απλά. Έχετε μπροστά σας 3 ζευγάρια παπούτσια ή 3 μπουκάλια εμφιαλωμένο νερό. Ο λόγος που θα σας οδηγήσει να αγοράσετε ένα από τα 3 είναι η διαφοροποίηση. Δεν εξετάζω το είδος της διαφοροποίησης αλλά τον παράγοντα που μας κάνει να επιλέξουμε κάθε φορά που καλούμαστε να επιλέξουμε.
Είναι δυστυχία για ένα brand να λένε “Αυτό, είναι σαν το άλλο” και πολύ γρήγορα έρχεται και ένα τρίτο και ένα τέταρτο που πολύ σύντομα οδηγεί το brand εκτός αγοράς.
Το γνωρίζετε πολύ καλά ότι η αγορά έχει πλημμυρίσει από προτάσεις και επιλογές και λόγω του διαδικτύου η πρόσβαση σε νέες αγορές αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο. Το αγοραστικό κοινό αναζητεί αυτό το κάτι που ξεχωρίζει, θα λάμπει ανάμεσα σε όλες τις άλλες επιλογές. Είναι το στοιχείο διαφοροποίησης!
Διαφοροποίηση η οποία θα είναι σχετική με τις προσδοκίες των ανθρώπων, θα έχει νόημα για το αγοραστικό κοινό και θα προσφέρει νέα, ουσιαστική αξία. Στοιχεία απολύτως απαραίτητα για την δημιουργία και ανάπτυξη ενός brand. Αν είστε ιδιοκτήτες μια εταιρίας ή managers έχετε αναρωτηθεί ποιο είναι το στοιχείο διαφοροποίησης της εταιρίας σας;
Να θυμάστε ότι τα brands χτίζονται με έξυπνες σκέψεις, δημιουργικότητα και στρατηγικό μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ χρειάζεται για την τοποθέτηση ενός brand στην αγορά που μπορεί να επιταχθεί μόνο με την διαφοροποίηση. Τόσο απλά, τόσο δύσκολα!