Ο Clay Shirky, καθηγητής επικοινωνίας στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, αναφέρει σε ένα από τα βιβλία του ότι όπως έχει δείξει η ιστορία, κάθε φορά που αλλάζει ο τρόπος επικοινωνίας των ανθρώπων, αλλάζει η κοινωνία.
Η κοινωνία αλλάζει και παράλληλα η αγορά γίνεται πιο κοινωνική, ανοιχτή και έχει πάρει τη μορφή ενός τεράστιου φόρουμ. Οι άνθρωποι απαιτούν περισσότερη διαφάνεια, αλήθεια και θέλουν από τις εταιρίες να συμβάλλουν στην βελτίωση της ποιότητας ζωής τους με οποιοδήποτε τρόπο.
Τεχνολογία, διαδίκτυο και mobile συσκευές έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητάς μας και το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί συμβαίνει αυτό και πως επηρεάζει το φαρμακευτικό μάρκετινγκ; Ποιος είναι ο λόγος που εσύ που διαβάζεις τώρα αυτές τις λέξεις θα έφευγες πολύ πιο ευκολα από το σπίτι δίχως πορτοφόλι παρά δίχως κινητό τηλέφωνο; Γιατί πριν πας διακοπές επισκέπτεσαι το trip advisor & το booking.com; Και για πες μου σε παρακαλώ μήπως είσαι από αυτούς που λίγα χρόνια πριν έλεγαν ότι δεν θα κάνουν ποτέ προφίλ στο Facebook και τώρα έχεις στο Facebook, στο Linkedin, στο Instagram και είσαι συνδρομητής σε καλωδιακή τηλεόραση;
Έχεις σκεφτεί ποιοι είναι οι λόγοι που μας έχουν οδηγήσει σε αυτό το σημείο και τί συμπεράσματα μπορείς να βγάλεις ως στέλεχος εταιρίας για την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών σου;
Γιατί τελικά χρησιμοποιούμε τα social media; Γιατί το κινητό δεν είναι πια gadget αλλά είναι επέκταση του χεριού μας;
Πάμε να δούμε μαζί τους κυριότερους λόγους.
Brand manager τη φαρμακευτικής αγοράς, marketing manager, digital communication & σκέτο communication manager, product manager & specialist και όλοι εσείς που είστε έξω στο field δεν σας ειπα τίποτα για την υγεία και όμως είπα τόσα πολλά.
Και ενώ νιώθεις ότι το περιβάλλον αλλάζει σε ακούω να λες ότι δεν θέλεις να πάρεις ρίσκο. Ωστόσο ο ιδρυτής της πλατφόρμας που χρησιμοποιείς με το μεγάλο “F” είπε σε ένα συνέδριο ότι “Το μεγαλύτερο ρίσκο για μένα είναι να μην πάρω κανένα ρίσκο”. Ένας άλλος πανίσχυρος άντρας, ο CEO της ΝΟΚΙΑ Steve Ballmer είπε στην τελευταία του ομιλία κλαίγοντας “We didn’t do anything wrong, but somehow, we lost”.
Και ξέρεις γιατί he lost; Γιατί αυτός και το management team του έμειναν προσκολλημένοι στις παραδοσιακές πεποιθήσεις, στις αποτελεσματικές πρακτικές που είχαν σχεδιάσει για μια άλλη αγορά, για μια άλλη εποχή. Όντως, δεν έκαναν τίποτα λάθος δυστυχώς όμως η αγορά και ο πελάτης άλλαξαν πολύ γρήγορα και αυτοί δεν μπόρεσαν ή πολύ χειρότερα δεν ήθελαν να προσαρμοστούν.
Οι φαρμακευτικές εταιρίες μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στην μεταμόρφωση της υγείας αρκεί να αλλάξουν προτεραιότητες και πολύ βασικό τον τρόπο που βλέπουν την σχέση τους με τους άλλους εταίρους της υγείας.
VIDEO
Το μόνο σίγουρο είναι η συζήτηση δεν θα πρέπει να επικεντρωθεί στην τεχνολογία και τους digital τρόπους επικοινωνίας αλλά ποιος είναι ο νέος ρόλος του φαρμακευτικού μάρκετινγκ και με ποιον τρόπο οι εταιρίες μπορούν να προσφέρουν νέα αξία τόσο στους γιατρούς όσο και στους ασθενείς.
Οι ασθενείς:
Οι γιατροί:
Βλέπετε ότι δημιουργούνται ευκαιρίες που σας δίνουν τη δυνατότητα να αναπτύξετε νέες υπηρεσίες και να συμβάλλετε στην καθημερινότητα γιατρών και ασθενών με beyond the pill services!
Αρκεί να τοποθετήσετε στο επίκεντρο τις προσδοκίες και ανάγκες τους όπως έκαναν οι εταιρίες που μπήκαν στην ζωή μας.
Ο Steve Jobs δεν ξεκίνησε να φτιάχνει υπολογιστές. Ξεκίνησε να δει πως θα μπορέσει να βελτιώσει τις εμπειρίες των ανθρώπων όταν αυτοί χρησιμοποιούν υπολογιστή.
Οι Λάρρυ Πέιτζ και τον Σεργκέι Μπριν δεν έφτιαξαν την Google για να διαφημίζονται οι εταιρίες αλλά για να συγκεντρώσουν την πληροφορία και να την παρέχουν άμεσα σε όποιον την αναζητά.
Οι άνθρωποι της τεχνολογίας ξεκίνησαν έχοντας στο επίκεντρο έναν και μόνο παράγοντα: Τον ΑΝΘΡΩΠΟ που θέλαν να στοχεύσουν. Και τα κατάφεραν!