Πολλές είναι οι εταιρίες που σε παγκόσμιο επίπεδο προσπαθούν να συμβάλλουν στην μείωση της μετάδοσης του ιού ζητώντας από το προσωπικό να εργαστούν το επόμενο διάστημα από το σπίτι με τηλεργασία.
Μπορεί να ακούγεται περίεργο στα αυτιά των Ελλήνων επιχειρηματιών και στελεχών που δεν έχουν συνηθίσει σε αυτό το μοντέλο εργασίας, πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτή τη στιγμή είναι μονόδρομος.
Όπως καταλαβαίνουμε η πρόληψη θα αποτρέψει την κλιμάκωση της κατάστασης, οπότε η τηλεργασία αποτελεί μια εξαιρετική λύση για την προστασία της υγείας των εργαζομένων και του γενικότερου πληθυσμού.
Σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια είναι τα εργαλεία της τεχνολογίας που δίνουν τη δυνατότητα στις εταιρίες να συνεχίσουν την λειτουργία τους και τους εργαζόμενους να εργάζονται απομακρυσμένα.
Στην RISTART για παράδειγμα, πέραν από την άμεση απομακρυσμένη πρόσβαση που έχει ο κάθε συνεργάτης στον κεντρικό server της εταιρίας, έχουμε ενσωματώσει ενδοεταιρικά τα τελευταία χρόνια 2 εργαλεία τα οποία μας βοηθούν στην οργάνωση και αποτελεσματικότητα.
Το ένα εργαλείο ονομάζεται Slack και μας προσφέρει αμεσότητα στην επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ των συνεργατών, διαχείριση της πληροφορίας ανά έργο, αποστολή και κοινοποίηση αρχείων, ομαδικά brainstorming, ψηφοφορίες για πιθανές προτάσεις.
Το δευτερο εργαλείο ονομάζεται KanbanFlow και είναι ένα εργαλείο project management δηλαδή μια πλατφόρμα διαχείρισης έργων. Το σημαντικό στοιχεία της πλατφόρμας είναι ότι μπορεί να παραμετροποιηθεί ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε εταιρίας.
Αν πολλοί από εσάς που διαβάζετε αυτό το άρθρο δεν έχετε προνοήσει να δημιουργήσετε τις κατάλληλες υποδομές για τηλεργασία (remote εργασία) και συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων, μην αγχώνεστε διότι υπάρχουν λύση.
Δείτε παρακάτω σημαντικά εργαλεία και πλατφόρμες που θα σας βοηθήσουν να συνεχίσετε τις εργασίες σας δίχως να είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία στο γραφείο.
Η Google ανταποκρίθηκε άμεσα στις προκλήσεις λόγω του ιού και προσφέρει δωρεάν μέχρι την πρώτη μέρα του Ιούλη την GSuite Enterpise Edition και GSuite Enterpise για εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η σουίτα προσφέρει δυνατότητα τηλεδιασκέψεων, chat, άμεσης συνεργασίας σε πραγματικό χρόνο, κοινοποίηση αρχείων και διάχειση πληροφορίας, δυνατότητα feedback σε εργασίες και έργα, σχολιασμό κ.α.
Zoom
Το Zoom είναι μια εφαρμογή videoconferencing με εκπληκτική ποιότητα του βίντεο. Είναι εύκολο στη χρήση και προσφέρει πολλές δυνατότητες όπως webinars, meetings, live eventsn μηνύματα. Κατά τη διάρκεια των απομακρυσμένων meetings και συνομιλιών μπορείτε να γράψετε και να αποθηκεύσετε κάθε κλήση ενώ μπορείτε να μοιραστείτε την οθόνη σας με ομάδες για συνδυασμένες συζητήσεις.
Microsoft
Η Microsoft ανταποκρίνεται στην ανάγκη των εταιριών για remote εργασία και προσφέρει δωρεάν το εργαλείο της Microsoft Teams για 6 μήνες. Πρόκειται για άλλη μια πλατφόρμα που επιτρέπει την συνεργασία μεταξύ ανθρώπων που βρίσκονται σε διαφορετικά μέρη, διαθέτοντας chat rooms, video conference, collaborative rooms και άμεσες videoκλήσεις.
Slack
Μπορούμε να εγγυηθούμε για την ποιότητα του Slack διότι το χρησιμοποιούμε αρκετά χρόνια. Η πλατφόρμα σας βοηθάει να κάνετε την επικοινωνία σας πιο άμεση, προσωποποιημένη και ανά έργο. Προσφέρει chat room ανάμεσα στους συνεργάτες με δυνατότητα συμμετοχής όλης της ομάδας ή μόνο 2 συνεργατών, ξεχωριστό κανάλι επικοινωνίας ανά έργο με την συμμετοχή μόνο των συνεργατών που συμμετέχουν, κοινοποίηση αρχείων και video κλήσεις. Αυτά είναι μόνο τα βασικά.
Basecamp
Το Basecamp είναι μια πλατφόρμα διαχείρισης έργων (project management) και επικοινωνίας μεταξύ των συνεργατών της εταιρίας. Είναι πολύ εύκολο και απλό στη χρήση του και σας δίνει τη δυνατότητα να μοιραστείτε ιδέες και απόψεις, να οργανώσετε τις συζητήσεις σας σε ένα κανάλι και φυσικά να παρακολουθείτε την εξέλιξη του κάθε έργου.
Cisco
Άλλη μια εταιρία που προσφέρει την paid version δωρεάν λόγω της ανάγκης για τηλεργασία χωρίς να ανακοινώσει το διάστημα της προσφοράς. Όσοι συνεργάζεστε με μεγάλους οργανισμούς θα γνωρίζετε ήδη το Cisco Webex μια πλατφόρμα για υψηλού επιπέδου τηλεδιασκέψεις, συνεργασίες εξ΄αποστάσεως με πολλούς συμμετέχοντες.
KanbanFlow
Την χρησιμοπιούμε καθημερινά και είναι μια εξαιρετική πλατφόρμα διαχείρισης και παρακολούθησης έργων. Μπορείτε ανά πάσα στιγμή να δείτε το στάδιο του κάθε έργου, ποιος συμμετέχει σε καθένα από τα έργα, να συμπληρώσετε αρχεία σε κάθε έργο, tasks και subtasks ανά έργο και με τα κατάλληλα εργαλεία filtering και search, συγκεντρώνεται μόνο την πληροφορία που σας ενδιαφέρει ανά συνεργάτη, τμήμα ή πελάτη.
Asana
Το Asana είναι ένα από τα πιο γνωστά εργαλεία ανάθεσης και διαχείρισης έργων που προσφέρει δυνατότητες άμεσης επικοινωνίας μέσω chat. Η ομάδα μπορεί να δημιουργήσει έργα, να αναθέσει αρμοδιότητες του κάθε έργου ανά συνεργάτη, να θέσει deadlines και φυσικά να επικοινωνήσει με όποιον χρειαστεί. Παράλληλα έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε αρχεία από τα Google Drive, Dropbox
GoToMeeting
Με έναν λογαρισμό στο GoToMeeting ένα κλικ ξεκινάτε το video conference με συνεργάτες ή πελάτες και η βασική έκδοση είναι δωρεάν. Μπορείτε να οργανώσετε online meetings, να χωρίσετε την οθόνη στα 2, να δημιουργήσετε webinars και επαφές με πελάτες σε μια άκρως επαγγελματική πλατφόρμα.
Trello
Είναι μια απο τις εφαρμογές που προτιμούν startups και μικρομεσαίες επιχειρήσεις διότι είναι έυκολο, άμεσο και γρήγορο. Το Trello είναι ένα πραγματικό εργαλείο το οποίο σας δίνει τη δυνατότητα να κρατήσετε σημειώσεις, να θέσετε προτεραιότητες στα έργα και τις υποχρεώσεις της ομάδας.