Δεν υπήρξαν ποτέ πιο δύσκολες εποχές για διαφημιστές και marketers και αυτό γιατί οι πελάτες με τους οποίους θέλουμε να επικοινωνήσουμε σήμερα, βλέπουν καθημερινά χιλιάδες μηνύματα σε on και off line μέσα.
Περικυκλωμένοι από οθόνες και ατελείωτο περιεχόμενο, έχουν σχηματίσει το προσωπικό τους egosystem όπου δεν επιτρέπουν σε κανέναν να μπει χωρίς να δώσουν άδεια.
Μελετήστε το παρακάτω σχήμα και όπου “YOU”, βρίσκεται ο πελάτης σας ο οποίος έχει τοποθετήσει γύρω του brands, εργαλεία, πλατφόρμες, εφαρμογές, υπηρεσίες, social media δημιουργώντας τον δικό του μικρόκοσμο.
Ο θόρυβος της αγοράς ωθεί τους ανθρώπους να ανοίξουν το σύστημα φιλτραρίσματος και σχεδόν φτάνουν σε σημείο όπου δεν ακούνε τίποτα.
Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που οι άνθρωποι της αγοράς την περιγράφουν ως overcommunicated.
Αυτό σημαίνει ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια είχαμε ως βασική προϋπόθεση ότι η προσοχή του κοινού μας ανήκει, τώρα θα πρέπει κάθε φορά που σχεδιάζουμε μια στρατηγική ή ένα communication plan να γνωρίζουμε ότι την προσοχή του κοινού δεν την έχουμε και η πρόκληση είναι να την κερδίσουμε.
Today’s customer attention is EVERYTHING!
Οι εποχές που βάζαμε μια καταχώριση στον έντυπο τύπο και ήμασταν σίγουροι ότι το κοινό θα την δει και θα καταναλώσει το μήνυμα έχουν περάσει στην ιστορία όπως και τα banners στους δρόμους, τα ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σπότ.
Σήμερα τίποτα δεν είναι σίγουρο και δεν θα πρέπει να υποθέτουμε ότι επειδή αγοράσαμε χώρο ή χρόνο το μήνυμα θα φτάσει στους τελικούς αποδέκτες.
Ο πελάτης είναι mutlichannel, multitasking και κατακλύζεται από data, περιεχόμενο, διαφημίσεις, ειδήσεις, εταιριών και ανθρώπων.
Συνεπώς η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα διαφημιστές και marketers είναι ο τρόπος με τον οποίο θα καταφέρουν να κερδίσουν και να διατηρήσουν την προσοχή του κοινού.
Δεν είναι εύκολο αλλά ούτε ακατόρθωτο και όπως αναφέρει ο Al Ries συγγραφέας του βιβλίου “Positioning: The Battle for Your Mind: The Battle for Your Mind”,
“In our overcommunicated society, the paradox is that nothing is more important than communication.”
Όπως αντιλαμβάνεστε δεν ανταγωνιζόμαστε απλά και μόνο τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στα στενά όρια του κλάδου. Ανταγωνιζόμαστε όλους όσους παράγουν και διανέμουν περιεχόμενο στην προσπάθειά τους να επικοινωνήσουν κάτι. Ο πελάτης θα αφιερώσει χρόνο αποκλειστικά και μόνο όταν θα νιώσει ότι αυτό που βλέπει έχει νόημα, ουσία και τον αφορά.
Αν θέλετε να μάθετε ακόμα περισσότερα μπορείτε να δείτε το video.