Ανέκαθεν μας άρεσε να διαβάζουμε. Από την αρχή της τυπογραφίας ακόμα ο άνθρωπος περίμενε το παιδί με τις εφημερίδες για να μάθει τα νέα.
Από τότε μέχρι και σήμερα η ενημέρωση έχει αλλάξει πολύ. Από ειδησεογραφικά sites και περιοδικά, μέχρι κίτρινες φυλλάδες και blogs, όλοι είναι online, όλοι έχουν παρουσία στο διαδίκτυο.
Έχουμε πλέον στα χέρια μας τη δύναμη να μαθαίνουμε τα πάντα γρήγορα και στοχευμένα και το μόνο που χρειαζόμαστε είναι μια συσκευή και μία σύνδεση στο διαδίκτυο.
Πληκτρολογούμε για παράδειγμα στο Google Search τη λέξη «marketing» και μας εμφανίζει όλα όσα αναζητούμε γύρω από τον κλάδο όπως εταιρίες, σχολές, σεμινάρια, άρθρα κ.ά.
Η αξία του blogging
Σήμερα ένα brand μπορεί να αναδειχθεί με πολλούς τρόπους και ειδικότερα αν στόχος είναι να βρίσκεται εκεί όταν το κοινό αναζητεί πληροφορίες που σχετίζονται με αυτό.
Το blogging είναι από τα πιο ισχυρά εργαλεία που θα συμβάλλει σε αυτή την κατεύθυνση καθώς η λειτουργία ενός ενεργού blog προσδίδει αξία και ο πελάτης είναι πιθανότερο να σας εμπιστευτεί. Με λίγα λόγια το blogging είναι ο τρόπος για να δείξετε και να αποδείξετε πως γνωρίζετε όσα λέτε και εκπροσωπείτε.
Επιπλέον, το 70% των καταναλωτών δηλώνουν περισσότερο θετικοί απέναντι σε ένα brand, όταν διαβάζουν περιεχόμενο που έχει παραχθεί από το ίδιο το brand, ενώ εταιρίες που χρησιμοποιούν το blog ως μέσο γνωστοποίησης, έχουν έως και 97% αύξηση του link building.
Είναι γεγονός ότι το blogging έχει μεγάλη δυναμική για τις εταιρίες και είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να κερδίσουν την προσοχή του κοινού.
Τι μπορεί να πετύχει το blogging
Search Engine Optimisation (SEO)
Η μηχανή αναζήτησης της Google αναγνωρίζει λέξεις κλειδιά που υπάρχουν στο κείμενό σας και αν υλοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες σας προτείνει στο χρήστη όταν κάνει σχετικές αναζητήσεις.
Οπότε στη συγγραφή των άρθρων σας ή των δημοσιεύσεών σας φροντίστε να προσθέτετε τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που θα σας φέρουν ψηλά στις αναζητήσεις της Google.
Εκτός από τα keywords, ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δίνεται στους τίτλους και στα meta titles του blog post. Ο τίτλος θα πρέπει να είναι κατανοητός σε αυτόν που διαβάζει και ιδανικά να μην ξεπερνά τους 60 χαρακτήρες, για μεγαλύτερη ανταπόκριση.
Τα meta titles από την άλλη πλευρά, βοηθούν στην κατηγοριοποίηση του κειμένου, τονίζοντας σημαντικά σημεία και βοηθούν στην εύκολη ανάγνωση του. Το άρθρο σας έτσι, έχει περισσότερες πιθανότητες να γίνει share αναπτύσσοντας και το traffic στο site σας.
Υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες που σας βοηθούν να φτιάξετε τη δομή ενός άρθρου και μια από αυτές είναι το Yoast SEO.
Brand Awareness
Η γνωστοποίηση του brand σας δεν είναι κάτι που θα συμβεί μέσα σε μια μέρα. Θέλει χρόνο, υπομονή και είναι αποτέλεσμα συνδυασμού ενεργειών και όχι αποκλειστικότητα μιας μόνο ενέργειας ή των paid campaigns.
Η αρθρογραφία εντάσσεται στις τακτικές που ακολουθούμε στο digital marketing όταν θέλουμε να γνωστοποιήσουμε ένα brand. Η στοχευμένη παραγωγή περιεχομένου σας φέρνει στις οθόνες των καταναλωτών σας με άμεσο τρόπο, δίνοντας τις πληροφορίες που αναζητούν.
Βρείτε περισσότερους τρόπους γνωστοποίησης του brand σας εδώ.
Website Traffic
Η αύξηση του της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδας σας είναι ένα από τα άμεσα αποτελέσματα του blogging και ένας από τους στόχους που θα πρέπει να συμπεριλάβετε στην στρατηγική σας. Μεγαλύτερη κίνηση στο site, σημαίνει περισσότεροι δυνητικοί πελάτες και ως αποτέλεσμα περισσότερες πιθανότητες αύξησης των πωλήσεων.
Ένα blog μπορεί να είναι είτε ενσωματωμένο πάνω στο main site (on-site blog) ή ξεχωριστό (off-site blog). Στην πρώτη περίπτωση το site σας θα κερδίσει σε traffic, φέρνοντας πιο γρήγορα αποτελέσματα, ενώ στην περίπτωση του off-site blog, ο αναγνώστης αν θελήσει να μάθει περισσότερα για το brand σας, θα πρέπει να πάει στο main site, με την πιθανότητα να μη συνεχίσει το “ταξίδι” του και να τον χάσετε, κατατάσσοντας αυτή την τακτική ως μη user friendly.
Εμείς προτείνουμε να ακολουθήσετε την τακτική του on-site blog, γνωρίζοντας πως στον ψηφιακό κόσμο ο καταναλωτής/αναγνώστης θέλει την πληροφορία εύκολα και γρήγορα.
Industry Authority
Οι πελάτες σήμερα είναι περισσότερο ενημερωμένοι και έχουν την αντίληψη να ξεχωρίζουν αν κάποιος δεν είναι αυθεντικός.
Η παραγωγή χρήσιμου, ποιοτικού και πρωτότυπου περιεχομένου από το blog της ιστοσελίδα σας, θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε και να τοποθετηθείτε στο μυαλό των πελατών σας ως ειδικοί ή ακόμα και “αυθεντίες” του κλάδου.
Digital Legacy
Κάθε άρθρο στο blog σας έχει ένα μοναδικό URL που αφήνει το δικό του ψηφιακό αποτύπωμα στο διαδίκτυο. Από την στιγμή που κοινοποιείται, βρίσκεται εκεί και θα παραμείνει για μήνες ή και πολλά χρόνια, ταξιδεύοντας ανάμεσα στις αναζητήσεις του κοινού.
Το blogging σε αντίθεση με τις διαφημίσεις, είναι η ψηφιακή κληρονομιά της εταιρίας που μπορεί να φέρνει συνεχώς νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδας σας. Αν η αναγνωσιμότητα αυξάνεται συνεχώς, τότε το url του άρθρου σας κατατάσσεται στις μηχανές αναζήτησης και θα εμφανίζεται σε κάθε απόμενη σχετική αναζήτηση.
Και όλα αυτά δίχως επιπλέον επενδύσεις και διαφημιστικά κόστη αρκεί να έχετε προνοήσει στην σωστή δομή των blog posts.
Συμπεράσματα για το blogging
Το blogging είναι μια τακτική που θα τοποθετήσει την εταιρία στο χάρτη της Google που είναι και ένα από το βασικά touch points με τους δυνητικούς πελάτες, θα επικοινωνήσει στο κοινό ότι η εταιρία κατέχει όλη την απαραίτητη γνώση, γίνεται top-of-mind και authority στον κλάδο δραστηριότητας.
Ένας τρόπος για να αξιολογήσετε την πορεία του blog σας είναι τα metrics, όπως page views, reactions, comments, share και time spent on page. Μέσω του Google Analytics μπορείτε εύκολα να δείτε, να συγκρίνετε και να μετρήσετε, με σκοπό να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας.
Επιπλέον, αξίζει να αναφέρουμε ότι το blogging θα βοηθήσει πολύ και στην προσωπική σας εξέλιξη και ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ομιλία και την περιγραφική σας ικανότητα όσο και το να αναγνωρίζετε πιο εύκολα τις ανάγκες των πελατών σας, αφού θα χρειαστεί να είστε συνεχώς updated με όλα τα trends.